Chcesz, by Twoja strona internetowa zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania? Musisz więc zadbać o SEO witryny. Na skuteczność pozycjonowania znacząco wpływają choćby czynniki behawioralne. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się, czym są i jakie czynniki wyróżniamy w SEO.
Czym są czynniki behawioralne w pozycjonowaniu?
Czynniki behawioralne definiuje się jako różnorodne działania użytkowników na stronie internetowej, które wpływają na ocenę jej jakości przez algorytmy. Google uwzględnia te dane, by dostarczyć użytkownikom jak najlepsze wyniki. Właściwe zrozumienie i przeanalizowanie czynników behawioralnych może pomóc poprawić pozycję Twojej strony internetowej, przyczynić się do pozyskania na niej większego ruchu.
Jakie czynniki behawioralne w SEO się wyróżnia?
Współczynnik klikalności (CTR)
CTR to relacja liczby kliknięć w link do liczby wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania. Im wyższy CTR, tym lepiej, ponieważ wyszukiwarki interpretują to jak znak, że serwis odpowiada na potrzeby użytkowników. Jak zwiększyć ten wskaźnik? Na przykład inwestując w atrakcyjne tytuły i opisy meta.
Czas przebywania na stronie
Kolejnym ważnym czynnikiem behawioralnym dla SEO jest czas spędzany przez użytkowników na stronie. Dłuższy wskazuje na to, że treść niesie czytelnikom wartość i ich angażuje. Jeśli chcesz wydłużyć czas przebywania użytkowników w witrynie, rozważ tworzenie dłuższych, merytorycznych, odpowiadających na ich pytania artykułów.
Współczynnik odrzuceń
Ten współczynnik oznacza procent użytkowników, którzy opuścili serwis po zobaczeniu wyłącznie jednej podstrony. Wysoki wskazuje na to, że osoby nie znalazły tego, czego szukały, bądź witryna okazała się dla nich mało atrakcyjna. Dlatego warto dokładnie poznać swoich klientów i ich potrzeby w kontekście prezentowanej w serwisie oferty.
Powroty na stronę
Istotnym czynnikiem behawioralnym są również powroty użytkowników do serwisu. Jeśli potencjalni klienci wracają, prawdopodobnie uważają Twoje treści za wartościowe i interesujące. By zachęcać użytkowników do powrotu, możesz regularnie aktualizować treści i oferować promocje.
Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie, podczas którego specjaliści zajmą się również kwestią czynników behawioralnych, skontaktuj się z agencją IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Narzędzia do badania czynników behawioralnych
Chcąc efektywnie analizować czynniki behawioralne, skorzystaj z odpowiednich narzędzi.
Google Analytics
To jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizy ruchu na stronie. Pozwala śledzić współczynnik klikalności, czas przebywania na stronie, współczynnik odrzuceń i wiele innych wskaźników. Koniecznie więc zadbaj instalację Google Analytics w swojej witrynie.
Hotjar
Hotjar pozwala analizować sposób, w jaki użytkownicy poruszają się po Twojej stronie. Sesje użytkowników są prezentowane w formie map cieplnych i nagrań. Korzystając z pozyskanych informacji o zachowaniu osób na stronie, można następnie wprowadzić zmiany w serwisie i poprawić jego UX (User Experience – doświadczenie użytkownika).
Crazy Egg
Podobnie jak Hotjar Crazy Egg proponuje mapy cieplne oraz inne funkcje, które pomagają zrozumieć zachowania użytkowników. Narzędzie pozwala zobaczyć, jakie elementy są klikane najczęściej, jakie części witryny przyciągają uwagę najbardziej, a jakie najmniej i wymagają w związku z tym poprawy.
Fullstory
Narzędzie rejestruje sesje użytkowników, pozwalając zobaczyć, jak korzystają ze strony w czasie rzeczywistym. Dzięki niemu możesz więc zidentyfikować problemy z użytecznością i obszary do poprawy.
Czynniki behawioralne mają ogromny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Zrozumienie, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z witryną, pozwoli Ci lepiej dostosować treści oraz strategię marketingową do ich potrzeb. Dlatego regularnie analizuj wskaźniki behawioralne i osiągaj coraz lepsze pozycje swojej strony w wyszukiwarkach.
Artykuł sponsorowany